Noorderliggend naar het Zuiden

14 dagen onderweg

Ik schrijf dit in het huis van Aart en Mariëtte waar ik erg goed geslapen heb in hun caravan bij hun huis in Crozon-sur-Vauvre. Aart ken ik nog van m´n werk. Gisteren perfect warm gerookte zalm gegeten, wijntje enz enz. Chapeau!

Vanaf 11 mei werd de pijn in m´n rechterknie steeds erger. Op 15 mei maar een arts in het ziekenhuis Compiegnon geconsulteerd. Gelukkig trof ik de enige Fransman die Engels spreekt en hij is nog arts ook! Vocht in m´n knie, geen groot probleem maar wel op deze tijd en plaats. Direct rust geadviseerd, pilletjes en zalf voorgeschreven. Ik heb 2 nachten in het hotel in Compiegne gezeten. Daarna ging het wonderwel beter. Grappig overigens dat het hotel zondag zonder receptie zit. Brak vervolgens nog de wastafelkraan af (heel voorzichtig weer op gezet, zien ze niets van).

De zon is overigens al een paar dagen lekker aan het schijnen. De poolwinter hebben we gehad lijkt het. De dagen erna goed fietsweer, de knie houdt zich zich steeds beter. De Franse dorpjes die ik onderwep in talloze aantallen voorbij zie glijden zijn overigens nogal saai. Nergens gezellige terrasje. De wat grotere plaatsjes kennen wel cafés maar daar is alleen koffie, drank, magnetron-worstebroodjes en lottoformulieren te krijgen. De koeken haal jebij de pattiserie (vreemd woord voor bakker) waar je uiteraard geen koffie kunt krijgen. Onderweg veel getoeter van automobilisten, fietsen zijn zo goed als onbekend, laat staan een ligfiets. Maar ik breng graag wat technisch vernuft in dit ontwikkelingsland.

Het landschap is erg mooi, veel koolzaad, wind in de rug, zon op m´n kop, lekker koffie onderweg. De dagafstanden hou ik erg beschaafd, 80-90 km, met uitschieter naar 110 km (te laat camping kunnen vinden met kniepijn als straf). Een paar dagen lang ontmoet ik op campings 3 vut-stellen die de Santiago-tocht doen. Handig want zo weet ik waar de volgende camping-stop is.

Gisteren was a-hell-of-a-day. Ik heb de Santiago-route verlaten, ga een stukje zuid-oosten. De prijs voor deze eigenzinnigheid is erg veel klimmen, op-af-op-af-op-af, veel 5-7-10% in brandende zon.Einddoel vandaag was pitstop bij Aart. Dat is na 135 km (veel te veel uiteraard) gelukt maar dat heeft me wel m´n kniepijn op het oude niveau gebracht. Gelukkig goed geslapen, erg goed gegeten gisteravond, net goed ontbeten. Bedankt Aart en Mariëtte voor de gastvrijheid!!!

Vandaag doe ik het rustig aan. Ga richting het zuid-westen. Gibraltar is gecanceld, is met de vertragingen en kniepijn niet meer haalbaar. Streven is nuhooguit de Spaans-Franse grens en daarna via de westkust van Frankrijk omhoog.

Goed, tot horens/schrijvens maar weer!

Marcel

Reacties

Reacties

Olga

Hoii Mars!
Ik leen je huis nu het nog kan :P En je auto ook vorige week naar Vlagtwedde geweest en gebruik gemaakt van Carglass had een vette ster in de ruit niet best. Alles is gemaakt en geregeld niets te betalen allemaal verzekering werk. Goed gedaan jochie.

Jij ook lekker bezig met slakke tempo fietsen nu moet je wel :P Past wel bij slakkie traag :)

Nog een paar dagen en dan vertrek ik ook. Zal je ook in Canada blijven volgen!

Succes en niet te hard fietsen dan maar!

xx Olga

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!