Noorderliggend naar het Zuiden

6 dagen onderweg

Ik ben nu 6 dagen onderweg. Geen best weer, koud (5-10° C), bewolkt, regenachtig maar vandaag is het toch wel goed te noemen tot 16°C (zon breekt bijna door). Ik zit dit te typen (op een klote Frans toetsenbord met alle toetsen verkeerd !!!#@ç$!§) in een hotel. Hotel (met therapeutisch bad) want ik heb al vanaf maandag vreselijke kniepijn. De oude blessure speelt weer op. Ik moet het nu noodgedwongen rustig aan doen en schiet geen meter op, net over 600 km is geen baanbrekend record. Gisteren nog dacht ik er maar mee te kappen, het ging nauwelijks meer, zelfs lopen is uiterst pijnlijk, maar besluiteloosheid houdt me draaiende. Ik investeer nu maar in dure overnachtigen (maar die luxe is ook weer lekker, mag het vakantie zijn) en een traag tempo in de hoop dat het nog beter wordt, desnoods een dag volledige rust inlassen. Geen lekke banden tot nu maar bij kracht zetten, en dat doe je nogal veel hier in dit heuvelachtige land met forse pukkels, trapt de achternaaf door. Ik vermoed dat het achterkransje toch versleten aan het raken is en daar kom ik nu achter... Remedie is vooralsnog met lager dan normale versnelling omhoog, schiet niet op maar het ontziet ook meteen m'n knie dan maar. De omgeving is mooi, erg leuke fietsroutes gevolgd in Belgie en hier in Frankrijk bloeit het koolzaad in grote velden. De Franse dorpen zijn wel erg deprimerend, niets gezelligs aan, rommelig, uitgeleefd, nergens leuke terrasjes, pas vandaag in Noyon een bakkertje gevonden met lekkere koffie en ditto appeltaartding. Verder is alles goed, de stemming zit er nog in (neurie onderweg zelfs Dave's 'Danser Maintenant', krijg het niet uit me kop) en morgen wordt het nog beter weer met hogere temperaturen én ik ga natuurlijk richting zuiden waar je meer zon verwacht!

Reacties

Reacties

Richard

Hoi Marcel,

Klingt niet als vakantie. Maar dat moet het wel zijn. Kleed je lekker warm en denk aan die palmbomen die je tegemoet fietst. De vorige keer fietste je de ijsbergen tegemoet. Dat warme weer gaat komen. De komende dagen stijgt de temperatuur. Dat is dus al weer positief. Neem een dag of meer rust om die knie te ontlasten. Je kunt hem zo vernielen dat je alsnog met de trein terug moet. Succes met de rit naar het zuiden en tot laaaater.

Groeten, Richard

Remco

Hey Marcel,

Ben blij dat jij er nu ook achter bent dat Frankrijk helemaal niet zo leuk is als iedereen beweert! Eindelijk bijval. Maar dat met je knie klinkt niet best man. Je hebt die nog langer nodig. Hoewel de medische industrie uiteraard op stoom begint te komen met de almaar uitdijende vergrijzing en de grondstof titanium nog volledig beschikbaar is, hou het heel!
Veel plezier met de voortzetting en zoals Richard al schreef, het wordt steeds beter!
Probeer eens een nieuw liedje; bijvoorbeeld van Jack Brel, Ne Me Quitte Pas. Klinkt als ik stop niet maar betekent eigenlijk "Laat Me Niet". Kun je zelf invullen wat erachter komt. Ook zo'n lekkere die lang blijft hangen.

Salut et au revoir,
Remco

Marga Bogaart

Nou die Marcel, Het zit echt ff niet mee. Ik vind het wel geweldig dat je dit doet, een behoorlijke prestatie. Maar denk goed om jezelf hè, die knie moet nog langer mee. Gelukkig ga je inderdaad het warme weer tegemoed, laat het zonnetje je knie maar opwarmen, geeft vast een beter gevoel. Nou nog een goed fietsreis toegewenst en sterkte. Ik zal je zeker blijven volgen.
Groetjes uit Holland.

Michel

Marcel!
Net van Marga een briefje gelezen dat je zelfs naar het ziekenhuis bent geweest.
Hoop dat het inmiddels weer ietsje beter gaat. Ben benieuwd naar je volgende update.

Hou je haaks, zelfs als je op je fiets moet liggen...
(Enne Marga, bedankt voor je briefje ;-)
Michel

Christian

Hello Marcel,
I can`t understand all of your writing in netherlands but I hope your knee ( or whatever) becomes better. Today I leave with my boys for the three day trip along the RUR river.
Take care , my thoughts are with you!
Keep going, rebmeber tow years ago!
Christian

Marga en Martin

Tja, die stoere kerel.moet drie dagen wachten op zijn pakketje voor zijn superfiets. Genieten toch man, lekker uitslapen, croissantje, café noir et les femmes très minces. C'est la vraie vie en France.
Marcel Qui n'aime pas n'a pas vécu. Nieuws uit Swift. Vogels maken het oke babyjong groot geworden en vreet zich lekker vet, wandelendblaadje is niet meer(snik). Heb erggg mijn best gedaan, maar helaas. Nu nog twee weken alleen op fietsje, nog steeds veel wind hier in de polder Erwin Drol, noemt dit matig maar ja is toch een kracht van 4 en drie bruggen moeten we op, fietspad bij Robert Morris is nu voor altijd weg. Dus nu per dag bijna 1 km meer fietsen.(pff) Twin is weer naar fietsenmaker geweest en zal nu weer oke zijn. Als het echt niet meer naar je zin is?? kom maar terug, hier is het ook goed weer en je onkruid in de tuin staat ook hoog (mauvaises herbes comme une jungle)
We zien je wel weer verschijnen.
groetjes
Marga en Martin

Michel

Buurman!

Versleten tandwielen en dito knieën... En dan toch gewoon stug doorgaan! Knap hoor. Ik hoop dat de terugreis goed zal verlopen. euh, verfietsen.
Hier in de Zijde alles goed. Ik lees dat Marga ook het onkruid in je tuin heeft ontdekt. Nu weet ik ook waar al dat onkruid uit mijn tuin vandaan komt. Bij jou vandaan natuurlijk! Bedankt. Heb gisteren de boel nog driftig aangeveegd. Hoop blaadjes, waarvan er eentje uit zichzelf leek te lopen. Heel apart. Ik heb m maar opgeveegd. ;-))

Marcel, hou ons op de hoogte; we zijn allemaal benieuwd naar je volgende verhaal.
Groet,
Michel en Sonja

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!