Noorderliggend naar het Zuiden

Gestrand

Op 29 mei Irun in Spanje bereikt! Wel na een dag verschrikkelijk klimmen door een teringdrukke stadsagglomeratie. Maar wel cool het gehaald te hebben. Spaans klinkt toch mooierdan Frans, ik versta het in ieder geval stukken beter. Ik ga toch niet verder en fiets de eerste 70 km weer terug. Kom dan nogde Franse (!) ligfietser Alaintegen, gegevens uitgewisseld, we houden contact.

Vervolgens teruggefietst via de kustwegen. De eerste dagen nog met somber weer, bewolkt, buiig. Maar uiteindelijk is de zon doorgebroken, tot nu toe erg mooi en warm/heet weer. Erg lekker gefietst over veel vrijliggende fietspaden aan deze kust.

In Royan twee stoereBelgische dames ontmoet die vanuitMarokko door Spanje en Frankrijk naar huis fietsen. Chapeau!

Bij Royan blijkt het doortrappen van de fiets te irritant te worden. De achterkrans van m'n Rohloff-naaf is in korte tijd door het vele klimmen te versleten geraakt. Althans, dat is volgens mij het probleem. Dit onderdeel is in Frankrijk niet te krijgen, dit soort hightechis te vooruitstrevend in dit Asterix- en Obelix-land.Het wordt vanaf hier weer steiler en dat ga ik met dit probleem niet trekken. Ik hebbesloten om een nieuw onderdeel vanuit Nederland te laten sturen. Daar wacht ik nu vanaf woensdag 2 juni op. Als het zaterdag 5 juni nog niet binnen is (volgens Frans postkantoor duurt het normaal zeker7 dagen en per expresse slechts iets sneller, ik kanmezelf snellernaar Nieuw-Zeeland verplaatsen...) ga ik met de trein naar de Noordfranse kust en fiets vandaar verder. Het is daar vlakker en dan heb ik minder last van het 'doortrappen', kom er in ieder geval dan mee thuis verwacht ik.

SALUT!

Marcel

Reacties

Reacties

Richard van der Weijden

Het zit je deze vakantie niet mee. Ik hoop dat het onderdeel op tijd ontvangt. Geniet van de omgeving. Tot laaater.

Richard

Olga

Hee Marsje

Niet zo best allemaal! Hopelijk kun je normaal terug fietsen. Komt ie dames op de fiets tegen laat ie ze gaan :) Je gaat het ook niet leren denk :P

Hier in Canada alles goed!
Lekker weer nu eindelijk ik zal snel wat op de site zetten!

Succes nog met de kilometers terug..
Knuffel Olga

Margabo

Nou Marcel, Hopelijk ga je het idd nog volhouden. Geniet van de tijd dat je toch moet wachten. Terrasje, bietjes babbeltje, zonnetje enz. En hopelijk kun je dan weer met frisse moed verder.
hou vol en sterkte!
groetjes. Marga Bogaart
P.S. Wel rustig op het werk hoor.

Margabo

Ik bedoel natuurlijk "biertje," de r was weggevallen zou niet weten wat je met een bietje babbelen moet. Zit in de tuin, met nog steeds heerlijke temperaturen, te typen, dan krijg je dat
doeidoei
margabo

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!